För att spåra ditt paket på Amazon, gå till Dina beställningar och klicka på "Spåra paket" bredvid din beställning.
Du kan returnera en vara genom att gå till Amazon Returer och följa instruktionerna för att skapa en retur.
För att ändra din leveransadress, gå till Dina beställningar och välj "Ändra adress" på den aktuella beställningen.
Du kan kontakta Amazon kundservice genom att besöka Amazon Hjälp och välja "Kontakta oss".
Om du har fått en skadad vara, gå till Amazon Returer och skapa en retur för att få en ersättning eller en ny vara.
För att uppdatera dina betalningsmetoder, gå till Betalningsmetoder i din kontoinställningar.
Logga in på Dina adresser och välj "Lägg till adress" eller "Ta bort" för att hantera dina leveransadresser.
I de flesta fall kan du ändra din beställning genom att gå till Dina beställningar och välja "Ändra beställning" om alternativet är tillgängligt.
För att lägga till produkter i din önskelista, gå till Önskelista och klicka på "Lägg till i önskelista" på produktsidan.
Logga in på Dina digitala nedladdningar för att se och hantera dina digitala produkter och nedladdningar.
Bedrägerier som ber om betalning via presentkort i allmänhet:
- Tar kontakt via telefon, e-post, sociala medier eller online.
- Skapar en känsla av brådska (genom att erbjuda ett bra pris, nämna en personlig svårighet/nödsituation eller hotande konsekvenser).
- Ber om betalning via presentkort.
- Instruerar offret att köpa presentkort online eller i en närliggande butik.
- Begär eller instruerar offret att tillhandahålla inlösningskoden och/eller fotografier av det fysiska presentkortet och sedan försvinna.
Amazon i Sverige har en returpolicy som är liknande den som gäller för andra Amazon-marknader.
Ångerrätt: Du kan returnera de flesta varor som köpts från Amazon inom 30 dagar efter mottagandet utan att behöva ange någon anledning. Varorna måste vara i nyskick och i originalförpackningen.
Returfraktkostnader: Om du returnerar en vara på grund av att den är defekt, skadad eller om du fått fel produkt, står Amazon för returfrakten. Om du returnerar en vara av andra skäl kan du bli ansvarig för returfraktkostnaderna.
Undantag: Vissa produkter, som digitala nedladdningar, programvara, personliga varor och produkter med kort hållbarhet, kan inte returneras.
Återbetalning: När Amazon har mottagit och behandlat din retur, kommer du att få återbetalning till det ursprungliga betalningssättet. Återbetalningsprocessen kan ta några dagar beroende på betalningsmetod.
Hur man returnerar: För att returnera en vara går du till "Dina beställningar" på Amazon.se och väljer "Returnera eller byt vara". Följ sedan instruktionerna för att skapa en returetikett och skicka tillbaka produkten.
För mer detaljer kan du besöka Amazons returpolicy-sida.
Amazon har sitt svenska kontor på följande adress:
Amazon Web Services Sweden AB
Kungsgatan 49, Stockholm
111 22 Stockholm, Sverige
Observera att detta är deras kontor och inte en fysisk butik. För kundsupport och andra tjänster, vänligen besök deras webbplats eller kontakta dem online.