Favicon Vanliga frågor om Hallon

Om du gillar vår tjänst och vill hjälpa oss att växa, dela gärna vår sida med dina vänner!

Hur tecknar jag ett mobilabonnemang hos Hallon?

Besök Hallon.se, välj ett abonnemang som passar dig och följ anvisningarna för att registrera dig.

Kan jag behålla mitt nummer när jag byter till Hallon?

Ja, Hallon erbjuder nummerflytt. Ange ditt nuvarande nummer vid registrering så hanterar Hallon flytten åt dig. Läs mer på nummerflytt.

Vad gör jag om mitt SIM-kort inte fungerar?

Om SIM-kortet inte fungerar, kontrollera att det är korrekt isatt och att din telefon är upplåst. Kontakta Hallons support om problemet kvarstår. Läs mer på SIM-kortsupport.

Hur aktiverar jag mitt SIM-kort från Hallon?

Ditt SIM-kort aktiveras automatiskt när du sätter in det i telefonen och slår på den. Om det inte fungerar, besök aktivera SIM-kort.

Hur loggar jag in på Mitt Hallon?

Gå till Hallon.se/logga-in och ange ditt användarnamn och lösenord för att få tillgång till dina abonnemangsuppgifter.

Hur ändrar jag mitt abonnemang hos Hallon?

Logga in på Mitt Hallon och välj "Ändra abonnemang". Du kan uppgradera eller nedgradera när som helst.

Hur säger jag upp mitt Hallon-abonnemang?

Logga in på Mitt Hallon, gå till "Mina sidor" och välj "Avsluta abonnemang". Följ instruktionerna. Läs mer på avsluta abonnemang.

Vad gör jag om jag glömmer mitt lösenord till Hallon?

Klicka på "Glömt lösenord" på inloggningssidan och följ anvisningarna för att återställa det.

Hur laddar jag på mitt kontantkort hos Hallon?

Logga in på Mitt Hallon, välj "Ladda kontantkort" och följ anvisningarna.

Hur fungerar Hallons familjeabonnemang?

Hallons familjeabonnemang låter dig lägga till flera användare under samma abonnemang till rabatterade priser. Läs mer på familjeabonnemang.

Vad är Hallons täckning i Sverige?

Hallon använder Tres nätverk, som täcker stora delar av Sverige. Du kan kontrollera täckningen på Hallons täckningskarta.

Hur kontaktar jag Hallons kundtjänst?

Du kan kontakta Hallons support via deras chatt på Hallon.se eller besöka deras supportcenter för hjälp.

Kan jag använda Hallon utomlands?

Ja, Hallon erbjuder roaming i många länder. Kontrollera vilka länder som täcks och vad det kostar på roaminginformation.

Hur fungerar Hallons erbjudanden för studenter?

Studenter får rabatt på Hallons abonnemang. Kontrollera aktuella erbjudanden och hur du ansöker på Hallons studenterbjudanden.

Vad gör jag om jag får höga kostnader på min Hallon-faktura?

Logga in på Mitt Hallon och granska samtalsspecifikationen. För frågor, kontakta support.

Hur byter jag betalningsmetod för mitt Hallon-abonnemang?

Logga in på Mitt Hallon, gå till "Betalningsmetod" och uppdatera dina betalningsuppgifter.

Vad gör jag om jag tappar bort min Hallon-telefon?

Kontakta Hallons support för att spärra ditt abonnemang och SIM-kort. Läs mer på spärra telefon/SIM.

Hur hanterar jag en trasig telefon köpt via Hallon?

Om du har garanti kvar, kontakta Hallons support för att starta ett ärende. Läs mer på reklamation.

Kan jag pausa mitt Hallon-abonnemang?

Nej, Hallon erbjuder inte möjligheten att pausa abonnemang, men du kan byta till ett billigare abonnemang istället. Läs mer på Hallons support.