Favicon Vanliga frågor om Proton Mail

Om du gillar vår tjänst och vill hjälpa oss att växa, dela gärna vår sida med dina vänner!

Hur skapar jag ett Proton Mail-konto?

Besök Proton Mail, klicka på "Sign Up" och välj en plan. Följ anvisningarna för att skapa ditt konto.

Är Proton Mail verkligen säkert?

Ja, Proton Mail erbjuder end-to-end-kryptering och är designat för att skydda din integritet. Läs mer på Proton Mail-säkerhet.

Hur återställer jag mitt Proton Mail-lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord, gå till lösenordsåterställning. Observera att krypterade e-postmeddelanden kan gå förlorade om du inte har ställt in en återställningsnyckel.

Kan jag använda Proton Mail på mobilen?

Ja, Proton Mail erbjuder appar för både Android och iOS. Ladda ner dem från Google Play eller App Store.

Hur skickar jag ett krypterat e-postmeddelande med Proton Mail?

När du skriver ett e-postmeddelande i Proton Mail, klicka på låsikonen för att aktivera kryptering och ställ in ett lösenord. Mottagaren måste använda lösenordet för att läsa meddelandet. Läs mer på lösenordsskyddade e-postmeddelanden.

Kan jag importera mina kontakter till Proton Mail?

Ja, använd Proton Mails importverktyg för att överföra kontakter från andra e-postleverantörer. Läs mer på Importera kontakter.

Hur uppgraderar jag mitt Proton Mail-konto?

Logga in på ditt konto, gå till "Inställningar" och välj "Prenumeration". Här kan du välja och betala för en ny plan. Läs mer på uppgradera ditt konto.

Vad gör jag om jag inte får e-postmeddelanden i Proton Mail?

Kontrollera skräppostmappen och dina filterinställningar. Du kan också läsa Proton Mails felsökningsguide på Problem med inkommande e-post.

Stöder Proton Mail tvåfaktorsautentisering (2FA)?

Ja, du kan aktivera 2FA i dina kontoinställningar för att lägga till ett extra säkerhetslager. Följ instruktionerna på tvåfaktorsautentisering.

Kan jag använda Proton Mail med andra e-postklienter?

Ja, Proton Mail stöder IMAP/SMTP via Proton Mail Bridge för betalda planer. Läs mer om hur du konfigurerar detta på Proton Mail Bridge.

Hur ändrar jag min e-postadress i Proton Mail?

Du kan inte ändra din primära e-postadress, men du kan lägga till alias i dina kontoinställningar. Läs mer på e-postalias.

Hur stänger jag mitt Proton Mail-konto?

Logga in, gå till "Inställningar" > "Konto och säkerhet" > "Stäng konto". Följ anvisningarna. Observera att detta är permanent. Läs mer på radera konto.

Hur återställer jag raderade e-postmeddelanden i Proton Mail?

Om du nyligen har raderat e-post, kolla papperskorgen. Permanenta raderingar kan inte återställas. Läs mer på återställa raderade e-postmeddelanden.

Kan jag använda Proton Mail utan annonser?

Ja, Proton Mail är annonsfritt även på den kostnadsfria planen, för att garantera din integritet. Läs mer på integritet och annonser.

Hur konfigurerar jag anpassade domäner i Proton Mail?

Logga in på ditt konto, gå till "Inställningar" > "Domäner" och följ instruktionerna. Anpassade domäner är tillgängliga för betalda planer. Läs mer på anpassade domäner.

Hur fungerar Proton Mails kalender?

Proton Calendar är en krypterad kalender som ingår i ditt konto. Logga in och navigera till "Kalender" för att komma igång. Läs mer på Proton Calendar.

Kan jag använda Proton Mail för att skicka stora bilagor?

Ja, Proton Mail stöder bilagor upp till 25 MB. Läs mer om begränsningar och tips på bilagor.

Vad gör jag om jag misstänker att mitt konto är hackat?

Om du misstänker en kompromettering, ändra ditt lösenord och aktivera tvåfaktorsautentisering. Kontakta Proton Mail-support om problemet kvarstår: Kontakta support.

Hur kontaktar jag Proton Mails support?

Besök Proton Mail-support för att skicka en förfrågan eller få hjälp med vanliga frågor.