Du kan hitta all viktig information om tidtabeller, biljetter och trafikinformation på SL:s officiella webbplats. Besök SL.se för mer information om tjänster och aktuella trafikmeddelanden.
Du kan köpa biljetter till SL via deras mobilapp, på sl.se eller på ett SL-center. I appen kan du enkelt köpa biljetter och se tidtabeller. Läs mer på SL:s biljettinformation.
För att logga in på SL:s Mina Sidor, gå till Mina Sidor och logga in med ditt SL-konto. Där kan du se dina biljettköp, hantera prenumerationer och hålla koll på ditt SL Access-kort.
Om du förlorar ditt SL Access-kort kan du spärra kortet genom att logga in på Mina Sidor eller kontakta SL:s kundtjänst. Du kan då få ett nytt kort skickat till dig med den kvarvarande saldot överfört.
SL erbjuder flera typer av periodbiljetter, till exempel 30-dagarsbiljett och årsbiljett. Du kan köpa och ladda dessa biljetter på ditt SL Access-kort via appen eller direkt på SL:s webbplats. Läs mer om de olika alternativen på SL:s periodbiljetter.
Om du stöter på problem med SL:s app, se till att du har den senaste versionen av appen installerad. Om problem kvarstår, kan du kontakta SL:s support eller besöka SL:s kontaktsida för hjälp.
Du kan alltid hitta aktuell information om trafikstörningar, inställda avgångar och planerade arbeten på SL:s trafikinformationssida. Informationen uppdateras löpande och är tillgänglig både via webbplatsen och i appen.
Om din resa med SL blivit försenad mer än 20 minuter, kan du ha rätt till ersättning. Du kan ansöka om ersättning genom att fylla i formuläret på SL:s resegarantisida.
SL Access-kortet är ett smart kort som du kan ladda med biljetter och reskassa. Du kan ladda kortet på Mina Sidor, i appen eller på en fysisk återförsäljare. Kortet kan användas i all SL-trafik och ger smidig och snabb inpassering.
Om biljettspärren inte fungerar kan du kontakta en SL-anställd på stationen eller använda SL:s kontaktformulär på deras webbplats.
SL:s tidtabeller för alla trafikslag finns tillgängliga på tidtabellssidan. Här kan du söka efter din linje och se de aktuella avgångarna. Tidtabeller finns även i SL-appen.
SL:s reseplanerare hjälper dig att hitta bästa vägen från punkt A till B med hjälp av kollektivtrafiken. Du kan söka din resa direkt på SL:s startsida eller i appen. Ange din start- och slutdestination för att få förslag på rutter och avgångstider.
Du kan kontrollera saldot på ditt SL Access-kort genom att logga in på Mina Sidor, använda SL-appen eller gå till en SL-automat på en station.
Utländska besökare kan köpa SL-biljetter via SL:s app, på sl.se eller på SL-center. Det finns också möjlighet att köpa engångsbiljetter på automater vid stationerna. Se mer på SL:s biljettsida för besökare.
Om du får en felkod vid biljettköp i appen kan det bero på att ditt kort inte är aktiverat för internetköp eller att du har ett anslutningsproblem. Kontrollera dina kortinställningar och testa igen. För ytterligare hjälp kan du kontakta SL:s support på deras kontaktsida.
Reskassa på SL Access-kortet fungerar som ett saldo som du kan använda för att köpa enkelbiljetter. Du kan ladda på din reskassa via Mina Sidor, SL-appen eller hos återförsäljare.
Om du har tappat bort något i SL-trafiken, kan du rapportera det på SL:s hittegodssida eller kontakta SL:s hittegodsavdelning direkt.
Biljetter till pendeltåg och avgift till Arlanda kan köpas i SL:s app eller på automaterna vid stationen. Du kan läsa mer om resor till Arlanda på SL:s Arlandasida.
Du kan kontakta SL:s kundtjänst via telefon på 08-600 10 00, via deras kontaktformulär på deras webbplats eller besöka ett SL-center för personlig service.
Du kan hitta alla nattbussar och nattåg i SL:s tidtabell på tidtabellssidan eller via reseplaneraren i appen. Ange din önskade resa för att se avgångstider och linjenummer.