Favicon Vanliga frågor om Sunweb

Om du gillar vår tjänst och vill hjälpa oss att växa, dela gärna vår sida med dina vänner!

Hur kontaktar jag Sunwebs kundtjänst?

Du kan kontakta Sunwebs kundtjänst via WhatsApp på +46856610300 eller ringa samma nummer. Observera att väntetiden kan vara längre vid telefonsamtal. Öppettider: Måndag till fredag: 09:00-17:00, Lördag: 10:00-14:00. För mer information, besök Sunwebs kundservice.

Hur mycket bagage får jag ta med mig?

Bagagereglerna varierar beroende på flygbolag. För detaljerad information om bagageregler för respektive flygbolag, besök Sunwebs bagagesida.

Hur får jag mitt liftkort?

Information om var du hämtar ditt liftkort finns i dina resedokument. På vissa destinationer överlämnas liftkortet av guiden vid ankomst, medan det på andra destinationer hämtas ut på liftkortskontoret nära huvudliften. Ta med dina resedokument vid uthämtning. Mer information hittar du här.

Kan jag lägga till en person i min bokning?

Det är ofta möjligt att lägga till en extra person i en redan bokad resa fram till en dag innan avresa, beroende på tillgänglighet i boendet och på transferbussen. För att lägga till en person måste huvudbokaren kontakta Sunwebs kundtjänst.

Vad innebär SEPA?

SEPA står för "Single Euro Payments Area" och gör det enklare och snabbare att genomföra transaktioner inom Europa. Sverige ingår i SEPA. Läs mer om SEPA här.

Hur avbokar jag min resa?

För att avboka din resa, kontakta Sunwebs kundtjänst via WhatsApp eller telefon. Observera att avbokningskostnader kan tillkomma beroende på tidpunkt för avbokning. Mer information om avbokning hittar du här.

Kan jag lägga till och ändra tilläggstjänster på Mitt Sunweb eller i Sunweb-appen?

Ja, du kan lägga till och ändra tilläggstjänster via Mitt Sunweb eller i Sunweb-appen. För mer information, besök Sunwebs kundservice.

Hur får jag mina resedokument?

Dina resedokument kommer att skickas till dig via e-post innan avresa. Se till att kontrollera din inkorg och skräppostmapp. För mer information, besök Sunwebs kundservice.

Behöver jag ett pass eller ID-kort för min resa?

Ja, du behöver ett giltigt pass eller nationellt ID-kort för att resa. Kontrollera att ditt dokument är giltigt under hela resan. För mer information, besök Sunwebs kundservice.

Hur kan jag ge feedback eller lämna en reklamation efter min resa?

Efter din resa kan du ge feedback eller lämna en reklamation genom att kontakta Sunwebs kundtjänst via e-post eller telefon. För mer information, besök Sunwebs kundservice.